Wednesday

Pencipta Flappy Bird, Dong Nguyen, Membunuh Diri?


Jika anda tidak pernah mendengar permainan bernama Flappy Bird, maka anda mungkin tidak memiliki telefon pintar atau tablet. Permainan ini telah meletup dalam talian pada minggu lalu dan aplikasi ini yang dilaporkan mendapat keuntungkan USD50,000 setiap hari daripada iklan sahaja.

Seseorang akan berfikir bahawa pemaju, Dong Nguyen, akan menjadi gembira tentang durian runtuh secara tiba-tiba , tetapi tidak, keadaan adalah sebaliknya. Beliau telah menjauhi media dan kononnya sangat tidak berpuas hati dengan kejayaan tidak sengaja beliau sehingga mengambil keputusan untuk buang Flappy Bird dari Play Store.

Ini mungkin sebagai tindak balas beberapa pemain Flappy Bird sangat gila yang menulis sebarang tweet ancaman bunuh, ancaman bunuh diri dan pelbagai kutukan.

Dan oleh itu, tidak dapat bersaing dengan tekanan, Dong Nguyen membunuh dirinya dengan senjata, seperti yang disahkan oleh Pihak Berkuasa.

Dong Nguyen, Membunuh Diri? Tidak!

Laman hiburan, Huzlers , dilaporkan yang Dong Nguyen telah ditemui mati di rumahnya di San Francisco. Tetapi Dong Nguyen tinggal di Hanoi , Vietnam.
And I still make games.
� Dong Nguyen (@dongatory) February 8, 2014

Jadi bertenang , orang. Dong tidak mati , dan akan terus membuat permainan