Monday

discrimination.hate.hate it.


pada suatu hari saya berjalan-jalan bersama kawan baik saya ke sebuah pasaraya yang baru naik di Kelantan
semasa kami hendak memasuki ke dalam pasaraya itu, tiba-tiba kami ditahan oleh seorang mak guard.
mak guard ok.sebab beliau seorang wanita.
beliau bercakap saya tak boleh membawa masuk beg saya
saya tanya kenapa?
takkan nak tinggal kat tempat tinggal barang tu.
beg saya sama ja lah,ada beg duit,hp semua.
tapi pelik, dia kata beg kawan saya tidak mengapa.
kerana dia kata beg kawan saya itu sesuai di bawa masuk.
dia risau tentang beg saya.mungkin ada potensi untuk "membawa balik barang2 pasaraya tersebut secara haram".

lama jugaklah kami 'berbicara' di situ.
akhirnya,saya mengalah lah. ikut saja lah kehendak beliau.
tapi dalam hati memang rasa tidak adil.
pandang paras rupa.
apa anda rasa....??????

ini beg kain. jenis beg yang saya bawa pada hari kejadian.
tapi beg saya lagi cun lah kan..hahahah

ini macam beg kawan saya. 
beg mahal. mahal lah kan. seratus hinggit ke atas.
 
note :  Jangan tau nak judge orang dari luaran sahaja k. apa ,ingat dalam beg murah tak de duit ke??? (spoil oohh mood aq ritu.) 
sekian.